magáért beszél

Hívő, feminista, queer kulturális blog

Hívő, feminista, queer kulturális blog

Arról, hogy miért fontosak az árnyalatok

2016. december 11. - tuszki

A multi (lásd később, hogy ez miért fontos) munkahelyemnek van egy fejlesztése: Watson. Nemrégiben egy hackathon-on valakinek eszébe jutott, hogy ezt a mesterséges intelligenciát arra használja, hogy Watson kiszűrhesse a hírek adattömkelegéből azokat, amik objektívek - amik nem mások, mint adatok. ("unbiased news") Elgondolkodtam, hogy mi lenne, ha semleges, száraz adathalmazokként kapnám a híreket, nem pedig valamilyen szinten elfogult, részrehajló cikkek formájában. Rájöttem, hogy kell nekem a "bias", az elfogultság. Kell az árnyalat, kell a szín. Úgy is, hogy mindezzel mégiscsak azt vállalom, hogy csak egy szeletét látom a világnak, és ezért buborékban élek. Vállalom azt is, hogy bizonyos típusú emberekkel, akik bizonyos típusú gondolatokat képviselnek, nem állok szóba. Kirekesztem őket az életemből, hogy drasztikusabban fogalmazzak (itt elsősorban a széljobboldali nézetekre gondolok pl.)

 
arnyalat.jpg

Ugyanakkor fontosak az árnyalatok - ezzel a genderfészek csoportban kialakult vita alatt szembesültem. A FB kínálta fel (marketing - FB ad - adathalászat - nyilván elfogultan gyűjtötte ki nekem ezt, tudta, hogy érdekel) a csoportot, jó neve volt, gondoltam belépek. Hirtelen szembesültem azzal, hogy itt "oldalak" vannak. Ismerőseim közül páran besorolódtak az "egyik oldalra", míg a "másik oldalra" szintén kerültek néhányan. Meglepődtem, mert a vita kapcsán olyan tulajdonságok derültek ki róluk, amikre álmomban sem gondoltam volna (transzfób, nem szolidáris). Tisztában voltam azzal, hogy radikális baloldaliak, antikapitalisták, vagy éppen marxisták. Ugyan én magam sosem voltam egyik sem, de ettől még az LMBTQ+ aktivizmusban, és sokukkal a vallás/hit terén is együtt küzdöttünk/küzdünk, veszünk részt. Hirtelen az egyik oldal a másik ellensége lett, és éreztem, hogy nekem is sürgősen be kellett állnom valamelyik oldalra. Ezt azóta sem tettem, és remélem, hogy nem is kell. Mert fontosak az árnyalatok, és ahogy ez a cikk is mutatja az emberi vélemény nem fekete-fehér. Mostanában olvasok a nemnövekedésről, és azt gondolom, hogy ennek a mozgalomnak nagyon sok mindenben igaza van. Ennek ellenére nem vagyok antikapitalista, és ahogy említettem, multinál dolgozom. Egyelőre abban sem hiszek, hogy pénz nélkül lehet élni. Hívő vagyok queerként, a monogámiában hiszek queerként, és "saját" gyereket szeretnék nagyon régóta. Lehetséges, hogy ezek szembeállítható dolgok valakiknek. Az árnyalatokban hiszek, az emberben. Hogy meg kell ismerni a másikat, és megmutatkoznak az árnyalatok. A másik embersége, ami az eszmék/ideológiák mentén nem mindig észrevehető.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kerkvirfemkult.blog.hu/api/trackback/id/tr4212041141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása