magáért beszél

Hívő, feminista, queer kulturális blog

Hívő, feminista, queer kulturális blog

Magyarázat

2016. február 08. - tuszki

Úgy érzem, némi bemutatásra ill. magyarázatra szolgál a blogom címe - "keresztény feministakvír". 

1. Miért keresztény? Mert kereszténynek vallom magam. Milyen értelemben? Jézusi értelemben. Jézus általános hozzáállását, viselkedését példamutatónak tartom. Magamra érvényesnek tekintem a legfőbb parancsolatot az Újszövetség szerint, hogy ti. "szeressétek egymást". A keresztény vallásban nőttem fel, és - többek közt  - nagymamám erős hite, mely élő szeretettel társult, példamutató volt számomra. Törekszem erre a szeretet-parancsolatra, de ez nem azt jelenti, hogy mindig sikerül is. Kiskoromban Isten léte nem volt kérdés számomra, Isten adott volt (később aztán elérkezett a mindent megkérdőjelező kamaszkor). Talán érdekes lehet, hogy nőnek, egészen konkrétan pedig Hófehérkének képzeltem Őt, és a szoknyája körül gyülekeztek az emberek = a törpék. Kamaszkorban lázadtam én is, eltávolodtam a gyülekezetemtől. Sok mindenben túl szigorúnak tartottam őket. Meg úgy éreztem, ideje "kipróbálni" az életet. Később messzire estem Istentől, depressziós lettem. Üresség volt bennem, és nagy csend körülöttem. Senkinek és semminek a hangját nem hallottam (mert nem tudtam meghallani). Évekkel később - csodaként interpretálom -, újból meghallottam a hangját. Ismét megtaláltam, és azóta megint Nála vagyok. Személyesen, köszönjük, jól megvagyunk mi ketten. Az egyház és köztem viszont akadt némi gond. És akkor most jöjjön a következő pont.

2. Miért kvír? Mert kvírnek (queer) vallom magam. Milyen értelemben? Amennyiben a kvír kategórianélküliséget jelent. Vagy kategóriákon túlit. (Klasszikus: tudom, tudom - a kvír is egy kategória.) Nálam a kvír olyan, mint egy hitvallás. Annyit jelent, hogy törekszem a kategória nélküli létre. (Ahogy törekszem a szeretet parancsolatára is. De ugye kategóriák nélkül élni sem mindig sikerülhet. ) Ha most történetesen egy férfival élnék, akkor is kvír lennék. Fontosnak tartom a skatulya nélküli létet. Persze az is igaz, hogy vannak olyan problémák/specifikumok, amik jelen életemre csak azért mondhatók, mert egy nővel élek együtt. Ilyen értelemben fontosak a kategóriák. Például a gyerekvállalás nehézségeibe csak azért ütközünk bele, mert nem vagyunk heterók (más kérdés, hogy a jelenlegi jogszabályok a heteró meddő párokat is érintik, erről majd később).  Még egyvalamivel kiegészíteném ezt a pontot - mivel cisz vagyok (ismét egy kategória), ezért transznemű témában nem vagyok hiteles. Így bármi, amit erről írok, inkább csak benyomás/érzés. Szívesen fogadok ezzel kapcsolatosan kritikát nem cisz személytől. Remélem, hogy sikerül a törekvésem: nem megbántani senkit.

3. Miért feminista? Mert feministának vallom magam. Milyen értelemben? Amennyiben a feminista azt jelenti, hogy elismerem, patriarchátusban élünk. Elismerem, és látom, hogy bőven van még mit tenni azért, hogy egy olyan világban éljünk, ahol nincs üvegplafon, nem keresnek kevesebbet a nők, mint a férfiak. Nem kell nagyítóval keresni a vezető pozícióban levő nőket. Lehessen csinosan felöltözni anélkül, hogy füttyögjenek, tárgynak kezeljenek. Erről mindig eszembe jut ez a remek kis tükröt tartó francia kisfilm. Arról, hogy mi lenne, ha a férfiak nők lennének. És akkor ezzel zárom is a mai bejegyzést.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kerkvirfemkult.blog.hu/api/trackback/id/tr878371820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása